Stay Pixelated - MAKERS SPACE x Masato Yamaguchi

“stay pixelated” MAKERS SPACE x Masato Yamaguchi
2022.1.15 SAT - 1.29 SAT
Venue|SH GALLERY
SH GALLERY will hold its first exhibition of 2022, a collaborative show titled “stay pixelated” featuring MAKERS SPACE, who explores contemporary art by painting pixels on three-dimensional canvases and expressing pixelation through canvases and sculptures, and Masato Yamaguchi, who captures SELFIES on Instagram and TikTok.The exhibition will showcase both artists’ solo works as well as rare collaborative pieces.
We look forward to welcoming you to the gallery.
SH GALLERYでは2022年の初展覧会として、
立体キャンバスにピクセルを描き、ピクセル化をしていく現代アートをキャンバスや彫刻で表現をするMAKERS SPACEと、InstagramやTiktokの自撮りSELFYを描く山口真人のコラボエキシビジョン “stay pixelated”を開催致します。
二人のソロ作品や貴重なコラボ作品を展示する予定です。
皆様のご来場をお待ち申し上げております。
在 SH GALLERY,作为 2022 年的首次展览,将举办 MAKERS SPACE 与 山口真人 的合作展 “stay pixelated”。
MAKERS SPACE 通过在立体画布上绘制像素并进行像素化处理,将现代艺术以画布与雕塑的形式呈现;山口真人则以 Instagram 和 TikTok 上的自拍(SELFY)为题材进行创作。
本次展览将展示两位艺术家的个人作品及珍贵的合作作品。
诚挚欢迎各位前来参观。
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𝑨𝒃𝒐𝒖𝒕 𝒕𝒉𝒊𝒔 𝒆𝒙𝒉𝒊𝒃𝒊𝒕𝒊𝒐𝒏 (Text : @yamagch )
I met MAKERS SPACE in the summer of 2021 at my solo exhibition called “SELFY”.
The title of this exhibition, “Stay Pixelated”, is a catchphrase that indicates MAKERS SPACE himself. The words “Stay Pixelated” shows how the modern world is pixelated through SNS. The expression “Pixelated” refers to “a state in which a small square or rectangular flat area is generated on the screen due to a defect or insufficient bit rate in a digital moving image or the like.” So “Stay Pixelated” tells us that it’s going to be a bit buggy, like a video data with insufficient bitrates. Just as digital data produces unpredictable block noise, we sometimes lack something, get emotional, and act irrationally. MAKERS SPACE positively affirmed these irrational feelings and seemed to replace them with funny pop images or bright colors.MAKERS SPACE and my concept were in agreement in the sense that SNS-like digital and analog draw an ambiguous world view. The collaboration flow went so smooth. MAKERS SPACE and my visuals were as easy as connecting the last two remaining puzzles. When we projected both our works on a custom canvas in my studio and did a simple simulation, I was convinced that we could definitely make a “crazy” work which will blow peoples mind!! . We both kept repeating the words “yabai yabai yabai”.First of all, I made the paintings with stencils and airbrushes as usual, and then sent the pieces to MAKERS SPACE studio. Where MAKERS SPACE customized the works with craftsmanship, carefully painted the pixels one by one, and completed four beautiful collaborative works.These collaborative works express the vague connection between digital and the real world from both abstract and concrete methods. For the past few years the speed with which social media has reached and we don’t know what’s right or what’s actual reality but these artworks create a huge new meaning to it and make all those look as real as it is. “Stay Pixelated” may be a magic word to enjoy the error. Bitrates are always inadequate in our world, causing block noise in someone’s palm on a smartphone. According to Nick Bostrom’s simulation hypothesis, our world exists in simulated reality like The Matrix. I’m not sure if it’s true, but if it’s true. Our world sometimes lacks bitrates, and colorful pixels may be flooding the world.
MAKERS SPACE に出会ったのは2021年の夏、”SELFY” の個展でのことだ。
本展示タイトルの “Stay Pixelated” は MAKERS SPACE 自身を示すキャッチフレーズで、MAKERS SPACEは “Stay Pixelated” を掲げカラフルなピクセルを通じて現代の世界がSNSを通じてピクセル化をしていく様子を、キャンバスや彫刻で表現をしている。”Pixelated” とは「デジタル動画などにおいて、不具合やビットレート不足により正方形状または長方形状の平板な小領域が画面上に発生している状態。」を指す。つまり “Stay Pixelated” は私たちに「ビットレートが足りない動画のような少しはバグっていよう」と言っている。デジタルデータが予測不能なブロックノイズを発生させるように、私たちは時折なにかが足りず、感情に揺れ、不合理な行動を起こすことがある。MAKERS SPACE はこうした不合理な私たちの感情をポジティブに肯定し、愉快なポップイメージに置き換え作品を描き上げているようにもみえた。
MAKERS SPACE と僕のコンセプトはSNS的なデジタルワールドとアナログが交差する曖昧な世界観を描くという意味で一致していた。コラボレーションの計画はとても自然に進み、MAKERS SPACE と僕のビジュアルは最後に残った二つのパズルを繋げるぐらい簡単にイメージをすることができた。スタジオでプロジェクターをカスタムキャンバスに映し、2人で簡単なシミュレーションをした時に、間違いなく「ヤバい」作品ができることを確信していた。
制作はまずは僕のほうでいつものようにステンシルとエアブラシでペインティングを制作し、その後ペインティングは MAKERS SPACE のスタジオにいき。MAKERS SPACE は職人的な技術で作品をカスタムし、ピクセルをひとつづつ丁寧に描き、4つのコラボ作品を完成させていった。
これらのコラボレーション作品はデジタルと現実世界のあやふやな繋がりを抽象と具象の両方の手法から表現している。いい意味で何が本当か嘘かわからない、不安定で加速度的な2020年代を象徴した、最高にポップな作品が生まれたと思う。
“Stay Pixelated” はエラーを楽しむ魔法の言葉なのかもしれない。いつも私たちの世界ではビットレートが不足して、誰かの手のひらのスマートフォンにブロックノイズを発生させている。ニック・ボストロムのシミュレーション仮説によれば私たちの世界は映画マトリックスのようなシミュレーテッド・リアリティの中に存在しているらしい。本当のところはよくわからないが、もしそれが本当だとしたら。私たちの世界はたまにビットレートが不足していて、カラフルなピクセルが世界に溢れているのかもしれない。
我在 2021 年夏天与 MAKERS SPACE 相识,当时是在 “SELFY” 的个人展览上。
本次展览的标题 “Stay Pixelated” 正是 MAKERS SPACE 自身的标语。MAKERS SPACE 以这一口号为核心,通过五彩斑斓的像素,表现现代世界通过社交媒体被像素化的过程,并将这一主题以画布与雕塑的形式呈现。
“Pixelated” 指的是数字视频中因错误或比特率不足而在画面上出现的方形或长方形平板小区域。因此 “Stay Pixelated” 仿佛在告诉我们:“像比特率不足的视频一样,偶尔有些小错误也没关系。”
就像数字数据会产生不可预测的块状噪点一样,我们有时也会情绪波动、行为不合理。MAKERS SPACE 似乎以积极的方式肯定了这种不合理,将它们转化为愉快的、充满趣味的视觉形象。
我与 MAKERS SPACE 的创作理念在描绘交错于社交媒体数字世界与现实世界的模糊世界观上不谋而合。合作计划顺理成章,我与 MAKERS SPACE 的视觉元素仿佛是拼图的最后两块,很自然地就可以组合成完整的图像。我们在工作室中将投影仪投射到定制画布上进行简单模拟,当时就确信一定能创作出“很棒”的作品。
创作过程首先由我使用惯用的 Stencil(模板) 与 Airbrush(喷枪) 完成绘画基础,然后作品送往 MAKERS SPACE 工作室。MAKERS SPACE 以精湛技艺对作品进行定制,将像素一一细致绘制,最终完成四件合作作品。
这些合作作品通过抽象与具象手法同时呈现了数字世界与现实世界之间模糊的联系。我认为,这些作品象征了 2020 年代那种不稳定、加速发展的时代感,同时也极具流行感和视觉趣味。
“Stay Pixelated” 也许是一句让人享受错误的魔法口号。在我们的世界中,比特率总是不足,有时会在他人的手机屏幕上产生块状噪点。根据尼克·博斯特罗姆的模拟假说,我们的世界可能存在于类似电影《黑客帝国》的模拟现实中。真相如何不得而知,但如果这是真的,那么我们的世界偶尔确实比特率不足,五彩斑斓的像素也许正充满整个世界。
2021.1
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MAKERS SPACE
MAKERS SPACEは、強い色彩のピクセルにインスピレーションを受け、シンプルでありながら洗練された作品を生み出しています。それぞれのトーンが一定のリズムで混ざり合い、平凡な形と複雑な形が組み合わさっています。彼は世の中の普通の面を非定型な方法で表現しています。
ソーシャルメディア上で人々がピクセル化する写真シリーズ「Pixelation」を発表し、現在の問題である、私たちの生活が過度に露出されているのにもかかわらず私たちはピクセル化されることで、プライベートでありたいと願っていることに光を当てました。
彼自身は、身元や名前は全く重要ではなく、作品を通して他の人々にどのような影響を与えるかによって、隠され、ピクセル化されることを望んでいます。
彼のピクセル化された世界のビジョンは、キャンバスや彫刻にエクスポートされています。
“Stay pixelated”
Makers Space’s work started on social media where his “Pixelation” photo series featured people becoming pixelated – this shed light on a current issue, namely the overexposure of our lives, which we nevertheless wish to be private: by being pixelated.
He himself wishes to be hidden and pixelated as the identity or name is not important at all, just the work done and how it affects other humans.
Today, his pixelated vision of the world is exported to canvases and sculptures.
“stay pixelated”MAKERS SPACE
从鲜明的彩色像素中获得灵感,创作出简约而精致的作品。每一种色调以一定的节奏交织融合,平凡的形状与复杂的形态相互组合。他以非传统的方式表现世界的日常面貌。
他曾在社交媒体上发布了人物像素化系列作品 “Pixelation”,关注了当下一个有趣的现象:尽管我们的生活被过度暴露,人们仍希望通过像素化保持私人空间。对他而言,身份或姓名完全不重要,他希望通过作品对他人产生影响,同时保持隐匿与像素化的状态。
他像素化世界的视觉理念被导出到画布与雕塑中,形成独特的艺术表达。
“Stay Pixelated”
Partner
Artist from gallery in France called Gallery Joyana




